Första veckan passerad | Vecka 23-2021

Nu har första veckan passerats och ja, det har blivit en förbättring sedan veckan innan. Mycket tack vare att jag faktiskt skärpt till mig och att bikta sig här gör än så länge en skillnad. Veckan gick snabbt, var varm och mycket trevlig.

Har köpt mig en ny våg så att jag kan lättare synca allt till Google Fitness och det är ju trevlig. Det intressanta med vågen var dock att den säger fettprocent 27 istället för 20 som den gamla sa. Det intressanta är att jag läst tidigare att det kan vara på det här sättet och att det enda man kan lita på är trenden.

Under veckan har jag också skrivit ned om veckomålen. Ni kan läsa om dem i den grå rutan där nere. Kommentera gärna era spontana tankar för alla tankar och åsikter är till för att stötas och blötas.

Föregående vecka

Det här blev första veckan som jag egentligen skulle skriva offentligt och summeringen blev:

  • Jag gick inte och lade mig i tid en enda gång, men före midnatt förutom över helgen.
  • Jag höll mig borta från sötsakerna tre av sju dagar
  • Jag fick till typ tre träningspass
  • Jag läste en dag i min bok
  • Jag stretchade alla dagar
  • Jag rensade ned mailen till noll under alla vardagar
  • Jag skrev loggbok tre av fem dagar

Analysen är att jag förväntade mig att slarva med sömnen och generellt har jag sovit 6,5-7h i snitt. Bör ligga på minst 7 skulle jag tro för att vara bra. Sötsakerna är en förbättring där en av dagarna var socialt ätande, men de övriga två var kanske sämre. Träningen gick fint och rörde mig mycket under veckan. Jag satte mig ned för sällan med boken, tyvärr. Jag var oftast för trött, vilket är en sak att ändra på.

Stretchingen gjordes varje kväll och jag rensade ned mailen varje vardag. Perfekt med andra ord! Slutligen loggade jag tre av fem dagar. Det var godkänt, men jag missade en dag som jag borde skrivit ned under.

Den här veckan

Jag kommer att fortsätta med att borsta tänderna när jag lagt barnen för att hindra mig från att äta sötsaker. Läsningen ska bli minst två gånger och det genom att läsa tidigare på dagen är när det egentligen är läggdags.

Jag kopierar lite text från förra veckan:

  • Sömnen kommer nog fortsatt sliras med. Jag ska dock i säng innan midnatt (målsättningen är 23).
  • Stretchingen ska bli av innan sängdags eller direkt efter träningen.
  • Loggboken ska vara det sista jag gör innan jag stänger ned för dagen

Information om veckorapporterna
Syftet med att skriva ned veckorapporter är att det har visat sig lättare att följa dem om man är offentlig med dem. Jag kommer att skriva ned hur det gått, vad som inte gick och hur jag tänkte förbättra det under kommande veckan. Du kan läsa mer om veckomålen här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.